Laser Hårborttagning i Stockholm

Det är vanligt att uppleva besvär med oönskad hårväxt på kroppen. Allra vanligast är det bland kvinnor i alla åldrar, och många känner en stark vilja att åtgärda hårväxten.

Det finns många metoder för att bli av med kroppsbehåring, och en av dessa är genom en laserbehandling. För den som bor i Stockholm finns goda möjligheter att besöka en klinik och boka en hårborttagning med laser.

Följ oss på sociala medier

Hur går det till att boka en Laserbehandlning?

Om du är ute efter att boka en laser-hårborttagning i Stockholmsområdet, behöver du kontakta en klinik. Vanligtvis bokar du tid för en konsultation så att kliniken kan utforma en behandling som passar just dig.

De gör en analys av din hudtyp, skannar av området du önskar behandla och lägger upp en plan för hur just din skräddarsydda behandling kommer att se ut. Varje person är unik så det är viktigt att din behandling är avsedd för just dig, dina önskemål och din hud.

Laserbehandlingar för hårborttagning har blivit alltmer populärt under den senaste tiden. I storstäder som Stockholm brukar det gå snabbt och enkelt att boka tid och genomgå en behandling.

Vad är fördelarna med laser hårborttagning?

Det finns flera fördelar med att ta bort håret med laser, jämfört med andra vanliga metoder som vaxning och rakning. Några fördelar med laser är:

• Håller längre – När du tillfälligt avlägsnar håret genom att raka bort eller vaxa, måste du fortsätta göra det. En laserbehandling tar bort håret permanent från oönskade platser på kroppen.

• Mindre irritation – Många upplever obehag efter rakning och vaxning. Det irriterar huden, kan ge utslag och klåda. Ett laserbehandlat område förblir hårfritt och behöver inte behandlas upprepade gånger.

• Kan göras på alla kroppsytor – En laserbehandling kan göras var som helst på kroppen, även över stora ytor med oönskad hårväxt.

• Mindre smärtsamt – En laserbehandling brukar betraktas som mindre smärtsam än vaxning.

Kontakta en klinik i Stockholm

Om du är ute efter möjligheten att boka en laser-hårborttagning i Stockholm, kan vi rekommendera att kontakta en klinik redan idag. De har svar på alla dina frågor om behandlingen och vad du behöver tänka på. Det är enklare än någonsin att bli av med dina besvär med oönskad hårväxt!

Gör det ont att ta bort hår med laser?

Olika personer upplever behandlingen lite olika. Men för de allra flesta är det en hyfsat smärtfri behandling. De som testat på vaxning och sedan genomgår en hårborttagning med laser brukar tycka att laser gör betydligt mindre ont.

Det finns även olika maskiner och lasersystem på marknaden, från olika tillverkare. Smärtupplevelsen kan skilja sig mellan de olika varianterna. På moderna kliniker i Stockholm används vanligtvis ny teknik, som är både mer effektiv och bättre på att reducera smärtan.

En laser för hårborttagning som ofta lyfts fram är Candela GentleLase PRO. Denna är ansedd som guldstandard inom branschen och är extrem effektiv. Lasern används både på privata skönhetskliniker och på till exempel universitetssjukhus med mera.

Under en behandling arbetar man dessutom med kylaggregat som kyler ner behandlingsområdet och minskar smärtan.

Radiofrekvensbehandlingar passar för dig som vill ha synliga resultat redan efter första behandlingen.

Öppettider

Måndag - Fredag